Man får inte skriva vad man vill

Bara för man har en blogg får man inte lägga ut vad man vill eller om vem som helst.
Jag brukar skriva saker som är riktad mot någon. Men då om människan har gjort fel så skriver jag att människor ska inte göra så och så för det inte är rätt.
Då riktar jag det inte bara mot en människa utan hela världens befolkning. Jag försöker inte tracka ner någon annan,
Jag vill att folk ska lära sig att man inte gör så och så. Jag vill hjälpa människor i världen, jag vill att folk ska ha det bra.

Jag hatar en människa men då har denna människa förstört en massa liv, ogillar människor det gör jag.
Men inte så att jag vill att de ska dö och hata en människa är som att man vill att den ska dö.
Hata är ett starkt ord som jag brukar missbruka. Men om jag ska vara helt ärlig hatar jag en människa,
Denna människa har gjort mina syskon illa och min mor. Så sånna människor ska inte få finnas.
Att förstöra någons eller några människorsliv är inte okej.
Bara för man har en sjukdom eller så har man inte rätt att göra någon illa, man ska söka hjälp om man ser att man inte är som vissa andra som kan se att man gör fel eller så.

Jag sökte hjälp när jag var 10år? För att jag var sur, bråka med min mor (som jag ville helst slippa göra) 
och jag hade svårt att lära in mig saker. Och svårt att ta det lugnt och varvaner.
Jag fick diagnos ADD/ADHD i våras/vinter typ, fick medicin och får hjälp i skolan
Det var verkligen skit bra att gå till BUP (Barn,ungdoms psykblabla) och fråga efter hjälp och prata ut.
Det är gratis att gå dit och det är bara att ringa dit och boka tid och så.

Dagens fel på ungdommar och barn är att de inte vågar eller inte söker hjälp om de har svårt med saker.
Man ska stå för den man är och jag står för den jag är. Våga mera och syns bland folk!
Vi som har ADD/ADHD vi är smarta och bra människor precis som alla andra.
Bara för att man tar en medicin som betyder det inte att man behöver ta den livet ut, det kan bli bättre!

Jag ogillar att vara runt människor men jag tar min styrka varje dag att gå ut, gå till skolan, posta brev och prata i telefon. Jag är också jätte rädd för rulltrappor (Har trillat och slagit huvudet en gång) och då har jag typ blivit rädd för rulltrappor, de låter konstigt men tror faktist att jag ska trilla bakåt och slå sönder skallen (som jag gjorde när jag var liten). Nu möter jag min räddsla och gör saker jag är rädd för, för att bli av med den.

Så våga saker nu ni som läser, sök hjälp och stå för den ni är. Sluta tracka ner andra ni är inte bättre för det.
Ni är bättre om ni hjälper andra och hjälper er själva genom att söka hjälp.
Håller tummarna att ni förstår att vi alla är bra på vårat sätt!



Kommentarer
Postat av: CP

Jätte bra tänkt av dig:) roligt att läsa att du står för den du är och att du tar tag i dina rädslor och att du säger vad du känner. Go Girl:)

2011-09-23 @ 16:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0